I’ve heard that you’ve recently written a paper on the subject of Wii Fit.
That’s right. It should end up being published in an academic journal. It is still only a matter of months since I began my research, but I honestly didn't expect it to get the kind of response it’s had. I can’t talk in detail about it yet, but I’m hoping to be able to make the results of my research known worldwide.
I really didn’t think that I would end up attracting so much attention from around the world. It’s really all come as a complete surprise.
Well, there are more people in America and Europe who use Wii Fit than there are in Japan. So on the global level, there have been a huge number of weighing scales and exercise support software that have spread to homes around the world. So when an expert like you uses some evidence to show that doing this exercise can have real benefits, his research will be highly acclaimed worldwide.
Yes, I think that’s the case. Naturally, the fact that there is such a large number of users is one of the reasons for the scale of the impact and when this is combined with real, solid evidence, as a side effect, I believe that this has had an influence on the academic world of researchers.
At Nintendo, we came up with the concept for Wii Fit as non-experts, without any knowledge of the world of sports science. So now for elements of the software to be commended by specialists in the field, and to even be given advice by them on how to increase the value of the exercise programme, makes me feel that this thing which we got started has been taken to the next level.
I have actually learned a great deal from Wii Fit, in all kinds of ways. I have been surprised to learn that there were these methods of getting people to do activities and also that Wii Fit was able to do things that we were unable to do.
I spoke a little about it earlier, but Wii Fit really lowered the barriers people have when it comes to exercise. When we speak to people in order to encourage them to exercise, a barrier always appears. But with this software, that barrier gets dramatically lowered. This shows that it's not always the case that people want to be taught what to do by other people.
And because they don’t like to be judged, they will often try to avoid things, even if they know that it’s something important.
Exactly. Among people in my line of work, and not forgetting fitness instructors, our way of giving people guidance about physical exercise has often been to constantly stand beside them saying: “Do this! Do that! It’s better if you do it like this!” Many people believe this to be a good method of instruction, and there are many who think that by getting people to come to gyms as often as possible, they'll be able to instruct them better.
There may be a kind of unquestioned assumption on the part of the instructors that the more concentrated and focussed the instruction, the better quality it is.
It’s better to avoid interfering and let them do things in their own way as much as possible.