Nintendo reveals key launch dates and editions as gamescom 2015 kicks off in Cologne
5th August, 2015 – Nintendo has opened a booth full of current and coming-soon titles for Wii U and Nintendo 3DS family systems at gamescom – the world’s largest annual trade fair for video games, held in Cologne, Germany. With several days of fun events ahead, Nintendo kicks off the show with a string of launch dates and newly revealed special editions for some key 2015 titles.
Super Mario Maker for Wii U is the star of the show at Nintendo’s booth in Hall 9.1 A10/B10 as we gear up for the 30th anniversary of Super Mario Bros. Attendees will be able to play and create unique 2D courses, or take part in daily Mario Kart 8 and Super Smash Bros. for Wii U contests throughout the show.
Gamescom attendees can also grab the Wii U GamePad and take Star Fox Zero for a spin, while anyone at home can tune in to IGN Live on Saturday 8th August at approximately 18:45 local time for a fresh look at the Area 3 and Titania levels in this action-packed title coming to Wii U in Q4 2015.
In another reveal taking place off the showfloor, today marks the premiere of the European launch trailer for Devil’s Third, now showing on YouTube. Action game guru Tomonobu Itagaki’s unique combination of shooting and melee combat launches on 28th August with an off-the-wall single player campaign as well as online multiplayer modes allowing for intense 16-player battles.
At the other end of Nintendo’s varied spectrum of offerings comes the Animal Crossing amiibo cards Collectors Album, which fits the entire Series 1 collection of cards and comes with a 3-card pack to get started, and is set to launch in Europe on 2nd October alongside Animal Crossing: Happy Home Designer for the Nintendo 3DS family of systems. Animal Crossing series fans are in for a special treat at gamescom, as they can get a free download code for Photos with Animal Crossing as well as an AR Card to use with this download-exclusive Nintendo 3DS title, which lets fans take photos of some of their favourite Animal Crossing friends in real world settings.
Owners of Pokémon Omega Ruby and Pokémon Alpha Sapphire who stop by the booth are also in for a treat as they can collect a card with codes that, when inputted into their copy of either game, will unlock two of four exciting Pokémon. These special Pokémon were hand-picked and primed for battle by GAME FREAK’s Shigeki Morimoto himself and include Aromatisse, Bouffalant, Malamar and Sableye.