Iedereen bedankt dat jullie vandaag zijn gekomen.
Noot van de redactie: dit interview bevat videobeelden van de Japanse versie van het spel. In Europa zal het spel beschikbaar zijn in Europese talen.
Eerst hebben we de Wii MotionPlus1-accessoire gemaakt, daarna hebben we het in de Wii-afstandsbediening gebouwd als de Wii-afstandsbediening Plus2. Dit keer was het de uitdaging om te kijken hoe het een Zelda-spel kon veranderen. 1Wii MotionPlus: een accessoire met een bewegingssensor die je aansluit op de Wii-afstandsbediening. 2Wii Remote Plus: een verbeterde versie van de Wii-afstandsbediening met het Wii MotionPlus-accessoire ingebouwd. Deze is in november 2010 uitgebracht.
Vandaag wil ik het vooral daar over hebben. Maar eerst wil ik dat jullie je voorstellen, en ook vertellen waaraan jullie hebben gewerkt bij dit spel. Aonuma-san, zou je willen beginnen?
Ik ben Aonuma, de producer. Er zijn heel wat hobbels op de weg geweest nadat we vijf jaar geleden met de ontwikkeling zijn begonnen. Tot de voltooiing van The Legend of Zelda: Skyward Sword heb ik met regisseur Fujibayashi gepraat over hoe we het project in de goede richting konden sturen, heb ik de werknemers gesteund en heb ik Miyamoto-san geraadpleegd.
Je had het over hobbels op de weg, maar ik hoorde dat er deze keer weinig ‘omwegen’ waren vergeleken met het vorige spel The Legend of Zelda: Twilight Princess3. 3The Legend of Zelda: Twilight Princess: een actie-avonturenspel dat in november 2006 in Japan voor Nintendo GameCube en Wii is uitgebracht.
Ik heb het idee dat je heel duidelijk veel elementen in het spel hebt kunnen verwerken waar het team aan heeft gewerkt, en dat het een ongelooflijke grote hoeveelheid ideeën heeft, zelfs vergeleken met andere Zelda-spellen.
Dat klopt. We hebben onderweg een omweg genomen, maar vergeleken met vorige Zelda-spellen konden we zo veel soorten speelmanieren erin verwerken dat je het bijna niet kunt vergelijken.
Ik ben Fujibayashi, de regisseur. Ik had de leiding over de algemene zaken van het spel, van de fundering van de gameplay tot het script. Elke keer als we iets maakten met de Wii-afstandsbediening Plus, liet ik het aan Miyamoto-san, Tezuka-san en Aonuma-san zien om te horen wat zij ervan vonden, en bleef ik het aanpassen totdat ze zeiden dat het goed was.
Hiervoor heb je toch aan The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4 gewerkt? 4The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: een actie-avonturenspel dat je met de stylus bestuurde en in juni 2007 in Japan is uitgebracht als het eerste spel in de The Legend of Zelda-serie voor Nintendo DS.
Je hebt voor zowel een handheld als een thuisconsole een The Legend of Zelda-spel gemaakt. Wat is het verschil?