Pixelartiesten
Dus zo is de ontwikkeling van Mario & Luigi: Dream Team Bros. begonnen. Hoe lang duurde het vanaf het begin van de ontwikkeling tot het spel helemaal voltooid was?
We begonnen met de basis, die we de alfaversie noemde. Vanaf het prototype zijn we daar ongeveer anderhalf jaar mee bezig geweest.
Een gammaversie? Videospellen hebben normaal gesproken alleen een alfaversie en een betaversie.
Normaal gesproken wel, ja. (lacht) Dit keer hebben we de omgevingen in 3D gemaakt, maar alle personages bestaan nog steeds uit tweedimensionale pixels. Het was best lastig om dat goed te laten werken met het stereoscopische 3D-effect van de Nintendo 3DS. Dat was een van de redenen dat we er zo lang aan gewerkt hebben.
Wat?! Je bedoelt dat de pixelartiesten elk personage zo getekend hebben dat het lijkt alsof het driedimensionaal is?!
Maar hoe groter het personage, hoe meer de platheid van 2D zou opvallen, dus moesten we dingen vaak opnieuw doen.
Eerlijk gezegd komt het deels doordat AlphaDream al zo lang werkt met 2D-pixelart, en ons personeel weinig ervaring heeft met 3D. Dit keer gaat Luigi ook in reuzenvorm vechten in de droomwereld, en voor die specifieke 3D-gevechten liepen we tegen onze grenzen aan, dus hebben we een ander bedrijf gevraagd deze gevechten voor ons vorm te geven.
De gedetailleerde animaties van AlphaDream maken me altijd blij. Dankzij het feit dat de personages in 2D zijn gerenderd, kunnen we ook op de Nintendo 3DS van die geweldige animaties genieten.