Een leeg stuk papier
Alle video’s in dit interview tonen de Japanse versie van het spel. De uiteindelijke versie is volledig in het Nederlands.
Vandaag heb ik de ontwikkelaars uitgenodigd die betrokken waren bij Mario & Luigi: Dream Team Bros. voor Nintendo 3DS. Om te beginnen wil ik jullie vragen jezelf voor te stellen en te vertellen waaraan je hebt gewerkt. Laten we met jou beginnen, Maekawa.
Ik ben Maekawa van AlphaDream1, en ik was de producer van dit spel. Ik beheerde het algemene ontwikkelproces en was het directe aanspreekpunt van Otani. Ik regelde ook de contacten met hulp van buiten het bedrijf.1. AlphaDream Corporation: Een spelontwikkelaar die is gevestigd in de wijk Shibuya in Tokio. Opgericht in 2000. Vooral bekend van de Mario & Luigi-serie. Mario & Luigi: Dream Team Bros. is het nieuwste deel in deze serie en verschijnt op 12 juli 2013 voor Nintendo 3DS.
Ik was de regisseur van het eerste spel, Mario & Luigi: Superstar Saga2. Sinds het tweede deel, Mario & Luigi: Partners in Time3, ben ik een soort van producer.2. Mario & Luigi: Superstar Saga: Een actie-RPG voor het Game Boy Advance-systeem die in november 2003 verscheen. In dit avontuur reis je door het Beanbean-koninkrijk om de prachtige stem van Princess Peach terug te vinden.3. Mario & Luigi: Partners in Time: Het tweede deel in de serie dat uitkwam voor het Nintendo DS-systeem. Dit spel verscheen in december 2005 in Japan en in februari 2006 in Europa. Mario en Luigi gaan op avontuur in het verleden, waar ze samenwerken met jongere versies van zichzelf: Baby Mario en Baby Luigi.
Ik ben Kubota van AlphaDream. Ik was verantwoordelijk voor de regie en het script. Sinds het tweede deel ben ik regisseur, dus voor drie spellen op rij. Bij het eerste deel was ik onder andere verantwoordelijk voor de buitenwereld en het script.
Ik ben Otani, en ik werk als producer bij Nintendo. Ik ben sinds het tweede deel bij de serie betrokken, samen met Maekawa houd ik de algemene ontwikkeling in de gaten.
Ik ben Sano van Nintendo. Ik hielp Otani als assistent-producer. Ik werkte eerder als ontwerper, dus kijk ik voornamelijk naar de grafische elementen. Maar ik moest ook erop letten dat het spel toegankelijk was, en leuk om te spelen.
Oké. Ik wil het eerst graag hebben over het vorige spel. We hadden het geluk dat veel mensen het derde spel, Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story4, hebben gespeeld, waardoor het aantal liefhebbers flink is toegenomen. Mag ik ieder van jullie vragen waarom jullie denken dat het derde spel zo werd gewaardeerd?4. Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story: Het derde spel in de serie. Dit spel voor het Nintendo DS-systeem verscheen in februari 2009 in Japan en in oktober 2009 in Europa. Mario en Luigi gaan op avontuur in het lichaam van Bowser.
Dus we beginnen met het derde deel? (lacht) Ik denk dat Bowser het leukste element van het derde deel was.
Mario gaat in dat spel op avontuur in Bowsers lichaam, en je kunt vechten als een reusachtige Bowser. Maekawa, wat was voor jou het sterkste punt van het derde deel?