Wat voor uitdagingen kwamen jullie tegen nu jullie een spel voor de Nintendo 3DS moesten maken, en waaruit hebben jullie de meeste voldoening geput?
Wat uitdagingen betreft, was het eerste probleem waar we tegenaan liepen de stereoscopische omgeving. In eerdere delen konden we een beetje smokkelen bij het plaatsen van dingen op een plat vlak, maar bij stereoscopisch 3D werkt dat niet.
Jullie konden in stereoscopisch 3D niet langer ‘smokkelen’. De technieken die jullie daarvoor in eerdere delen gebruikten, waren niet langer toepasbaar.
Inderdaad. En wat de voldoening betreft, ik denk dat we vooral blij waren met de manieren waarop we de verschillende functies van de Nintendo 3DS konden gebruiken. Uiteindelijk viel alles perfect op zijn plaats.
We hebben vooral de gyrosensor9 veel gebruikt voor de duoaanvallen.9. Gyrosensor: Een meetinstrument dat in het Nintendo 3DS-systeem zit en wordt gebruikt om hoek en rotatiesnelheid van het systeem te registreren.
Ik wil elk van jullie graag vragen naar jullie favoriete aanvallen tijdens gevechten. Laten we beginnen met Maekawa.
Ik kies voor de Luigio-toren in dromenland – omdat ik die zelf bedacht heb! (lacht)
Wanneer je met de juiste timing een aantal Luigi’s opstapelt en op een vijand laat springen, veroorzaakt dat heel veel schade.
Ik ben liefhebber van de Luigio-bal, ook in de droomwereld. Daarbij wordt een aantal Luigio’s opgerold als bal. Je laat de bal rollen door de gyrosensor te gebruiken, dus denk ik dat die aanval goed past bij de Nintendo 3DS. Het is een brede aanval waar je veel vijanden tegelijk mee kunt treffen, dat komt ook in de tweede helft van het spel goed van pas.
Ik houd van de Bommenmepper in de wakkere wereld. Luigi gooit bommen op, en Mario moet ze stuk voor stuk naar de vijand meppen. Het voelt heel goed om ze weg te meppen, zo van bam!-bam!-bam! Deze aanval zit ook in de minigame Knappekunstenwedstrijd zodat je het eindeloos kunt blijven spelen! (lacht)
Ik hou van de Valkopter in de wakkere wereld. Daarbij gebruik je ook de gyrosensor, en het voelt geweldig om op die manier te vliegen. Eerst moet je Mario en Luigi aan een propeller koppelen. Het is een beetje lastig, maar uiteindelijk voelt het fantastisch.