Op dat moment hadden we net de parkoersen voor New Super Mario Bros. U ingekort en de moeilijkheidsgraad verhoogd, maar als je ze speelde, waren ze heel erg goed. Zelfs parkoersen die we al kenden, kregen hierdoor meer variatie in speelstijlen en het voelde erg nieuw om ze te spelen. Maar we hadden er nog niet aan gedacht om heel veel downloadbare content te maken.
Je zou er doorgaans niet aan denken om alle parkoersen uit het bestaande spel te veranderen, om ze vervolgens als toegevoegde content aan te bieden (lacht)!
Trouwens, toen we New Super Mario Bros. U maakten, hadden we geprobeerd om er zoveel mogelijk in te stoppen, om zo te profiteren van alle ideeën van het personeel. Dus tegen het einde, toen Tezuka zei waar hij mee bezig was, dacht ik: ‘Kunnen we geen ander spel maken?’ En om eerlijk te zijn, voelde ik me totaal niet op mijn gemak.
De parkoersen mogen dan kort zijn, maar het was alsof ze net een lange marathon hadden gelopen. En vervolgens, net toen de finish in zicht kwam, zei je: ‘Ren nog maar een halve marathon.’ (Lacht.)
Inderdaad. Maar ik zei: ‘Hebben jullie echt al jullie ideeën opgebruikt?’ (Lacht.)
Ja. Ik dacht er rustig over na en vermoedde dat ze nog wel wat meer konden maken.