Nabbit lost in één klap verschillende problemen op
Takemoto, wat dacht jij toen Tezuka voorstelde om Luigi als hoofdpersonage te nemen?
Ja. Ik besefte dat hij het serieus wilde. Dus we besloten alles nog eens opnieuw te overdenken, maar dan gebaseerd op Luigi. Tot op dat moment was ik er nog niet helemaal van overtuigd dat we er goed aan deden om de toegevoegde content te maken met het idee in het achterhoofd om alle 82 parkoersen te wijzigen, ook al zou dat tot op zekere hoogte goed zijn voor de verkoop. Maar nu konden we het hoofdpersonage veranderen en duidelijk zeggen: ‘Dit is een Luigi-spel!’
Dat we overstapten op Luigi had een aantal voordelen. Toen we het spel met Mario maakten, was het een beetje moeilijk en ik vroeg mezelf af of sommige onderdelen niet te lastig waren. Maar toen we overstapten op Luigi, beseften we dat we ook de bewegingen van het personage moesten veranderen. Toen we dat deden, bleken plekken die eerst moeilijk waren, niet meer zo lastig.
Nintendo’s verkoopteams van over de hele wereld drongen er bij je op aan om ook een verpakte versie te maken, nietwaar?
Want als we een verpakte versie uit zouden brengen, zouden we mensen die New Super Mario Bros. U nog niet hadden gespeeld, beter in staat stellen om het te spelen.
Inderdaad. Tot op dat moment bestond ons doelpubliek enkel uit mensen die New Super Mario Bros. U al hadden gespeeld. Of liever gezegd: mensen die het spel nog meer wilden spelen. Het mooie aan een verpakte versie was dat we onze pijlen ook op mensen konden richten die dat spel niet hadden gespeeld.
Maar door Luigi als hoofdpersonage te nemen, moest je ook het spelerpersonage voor de multiplayer-stand heroverwegen, nietwaar?
Nabbit 9.9. Nabbit: een nieuw personage dat in New Super Mario Bros. U voorkwam. Nabbit steelt voorwerpen uit Toads huis en wordt vervolgens achternagezeten door Mario. Hij kan goed langs vijanden glippen.
Toen we voor Luigi als hoofdpersonage hadden gekozen, besprak ik met Tezuka dat ik er absoluut niets voor voelde om Mario in het spel voor te laten komen.