Toe nu toe zijn er twee versies van de meeste Pokémon Mystery Dungeon-spellen geweest. Deze keer is er maar één versie. Heeft dat een reden?
Simpel gezegd vonden we één versie wel genoeg. Het spel bevat al een aantal verschillende elementen, zoals een interessant verhaal, een avontuur waarin je voorwerpen moet scannen, coöperatieve gameplay, StreetPass15-functionaliteit en nog meer. Daarom vonden we het makkelijker om gewoon één versie te maken. Eigenlijk is het de ultieme versie.15. StreetPass: een communicatiefunctie van de Nintendo 3DS waarmee spelers gegevens met elkaar kunnen uitwisselen door het systeem ingeschakeld te laten als ze rondlopen.
Ik krijg inderdaad het idee dat jullie het ultieme Pokémon Mystery Dungeon-spel hebben gemaakt, Ishihara-san.
Ik snap het. Een van de eigenschappen van dit spel is dat het soms nogal moeilijk kan zijn om verder te komen in de kerkers. Daarom heb je een paar alternatieve routes voor de spelers gecreëerd. Zo krijgen ze even wat afleiding en worden ze nog eens aangespoord om die lastige kerker alsnog uit te spelen.
Nagahata-san, waarom denk je dat Ishihara-san vindt dat jullie een ultieme versie hebben gemaakt?
Ik denk dat het rijke verhaal een rol speelt. Daarnaast zijn er zo veel eigenschappen die allerlei apparaten gebruiken, dat het soms wel een doos met speelgoed lijkt. Dat draagt volgens mij ook bij aan de diepgang.
Maar het gaat er niet alleen om dat er veel in het spel is gestopt. Ik heb het idee dat alles erg goed met elkaar verbonden is.
Voor de eerste keer hebben jullie ook besloten extra content voor deze titel aan te bieden. Wat vind je van de mogelijkheden die extra content kan bieden, Ishihara-san?