Je ontwierp nieuwe acties voor Mario, en kwam met allerlei nieuwe ideeën op de proppen. Hoe heb je die allemaal kunnen uitwerken?
We hielden regelmatig besprekingen waarin we nieuwe ideeën bedachten. Talloze ideeën werden overboord gegooid, en Hayashida bekeek de ideeën die mogelijk konden werken.
Het ging er in die besprekingen levendig aan toe. Maar niemand werd verplicht om ze bij te wonen.
Soms hadden we zoveel ideeën, dat we ons er aan het eind van de bespreking toe moesten dwingen om te stoppen.
Bij ontwerpers denk je aan mensen die illustraties tekenen, maar ze popelden om ideeën aan te dragen.
Ontwerpers hebben het voordeel dat als ze een idee hebben, ze daar snel een schets van kunnen maken, om aan anderen te laten zien.
Ze zijn in staat om een idee er stukken beter uit te laten zien. En ik dacht dan stilletjes, 'Dat idee had ik ook...' (lacht)
Dit keer hebben we een hulpmiddel gecreëerd voor ontwerpers en medewerkers van het geluidsteam, zodat ze zelf levels konden maken. Zo hadden we bijna geen programmeurs nodig om prototypes te maken.
Ja. Iedereen kon werelden ontwerpen, vijanden en objecten toevoegen, en het proberen te spelen. Veel prototypes zijn zo gemaakt.