29 augustus 2014 – Nintendo heeft voor de periode tot eind 2014 een prachtige line-up aan nieuwe spellen en producten voor Wii U-, en Nintendo 3DS- en 2DS-systemen in petto. Deze line-up bevat nieuwe delen in enkele zeer grote spellenseries, plus nieuwe, interactieve amiibo-figuren van enkele beroemdste spelfiguren ooit.
Voor Nintendo-fans begint vandaag de opbouw naar het eind van het jaar, want de eerste 12 interactieve amiibo-figuren kunnen vanaf vandaag worden vooruitbesteld. De eerste 12 personages die beschikbaar komen voor pre-order zijn Mario, Peach, Link, Samus, Yoshi, Donkey Kong, Pikachu, Kirby, Fox, Marth, Villager en Wii Fit Trainer. In de toekomst komen meer personages beschikbaar.
Interactieve amiibo-figuren: Nintendo’s intrede in de ‘toys-to-life’-categorie begint vandaag officieel, want de eerste 12 amiibo-figuren kunnen vanaf vandaag worden vooruitbesteld . Super Smash Bros. for Wii U wordt het eerste spel met volledige integratie van amiibo, en lanceert in de winter van 2014. Andere spellen die amiibo ondersteunen zijn onder andere Mario Kart 8, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Party 10 en Yoshi’s Woolly World, en er zullen meer volgen. Meer informatie over amiibo-functionaliteit en een officiële lanceerdatum worden binnenkort onthuld.
Hyrule Warriors - Aanvullende content: Deze mash-up van Dynasty Warriors en The Legend of Zelda staat bol van de content, maar Nintendo wil het spel ook op langere termijn ondersteunen met nieuwe content die spelers helpt hun avonturen nog verder uit te breiden. Dat programma begint op 19 september, de dag dat het spel lanceert, met een gratis download voor toevoeging van een grappige nieuwe spelstand, een nieuw wapen, en de optie om muziek te selecteren.
Nieuwe thema’s voor het Nintendo 3DS HOME-menu: Via een systeemupdate die staat gepland voor oktober, introduceert Nintendo nieuwe thema’s voor het HOME-menu. Hiermee kunnen bezitters van een Nintendo 3DS- of 2DS-systeem hun systemen personaliseren door in het menu de achtergrond, iconen en mappen te veranderen, evenals de muziek en geluidseffecten. Spelers kunnen de thema’s aanschaffen in de themawinkel die wordt toegevoegd aan het HOME-menu. Binnenkort worden meer details hierover aangekondigd.
Spellen van Nintendo’s partners: Voor het eind van het jaar verschijnen ook nog eens ruim 50 spellen van Nintendo’s partners, zoals Sonic Boom: Rise of Lyric voor de Wii U en Sonic Boom: Shattered Crystal voor de Nintendo 3DS. Beide spellen worden op 21 november gelanceerd en introduceren unieke en epische avonturen waarin Sonic met zijn teamgenoten moet samenwerken om de kwaadaardige Lyric te stoppen.pdf icon Spelers kunnen wisselen tussen verschillende personages, met elk hun eigen speciale kwaliteiten, om vechtend en rennend een mysterieus nieuw land te verkennen. (PDF, 74 kB)
Een blik in de toekomst: In 2015 brengt Nintendo nog veel meer geweldige games naar de Wii U, waaronder een nieuw deel in de Legend of Zelda-serie, Splatoon, Xenoblade Chronicles X, Devil’s Third, Captain Toad: Treasure Tracker, Yoshi’s Woolly World, Kirby (voorlopige titel), Star Fox (voorlopige titel), Mario Maker (voorlopige titel), Project Giant Robot, Project Guard, Mario vs. Donkey Kong (voorlopige titel), Mario Party 10 en Art Academy (voorlopige titel). Voor de Nintendo 3DS verschijnt in 2015 een nieuwe NFC-reader/writer die contact maakt met amiibo-f.iguren, naast spellen als Monster Hunter 4 Ultimate, Code Name: S.T.E.A.M. en Fossil Fighters: Frontier.