5 augustus 2015 – Nintendo heeft op de gamescom in Keulen – de grootste jaarlijkse videogamebeurs ter wereld – een booth geopend vol actuele en toekomstige titels voor de Wii U- en Nintendo 3DS-systemen. Met het vooruitzicht op nog enkele dagen speelplezier, is Nintendo de show begonnen met de onthulling van lanceringsdatums en speciale edities voor enkele grote titels die nog in 2015 zullen verschijnen.
Super Mario Maker voor Wii U is de ster van de show binnen Nintendo’s booth in Hall 9.1 A10/B10. Bezoekers kunnen in aanloop naar de 30e verjaardag van Super Mario Bros. unieke 2D-levels spelen en maken, of deelnemen aan dagelijkse Mario Kart 8- en Super Smash Bros. for Wii U-wedstrijden. De eerste 111 Mario-fans maken donderdag 6 augustus om 12:00 uur kans op een Mario goodiebag wanneer ze verkleed als Mario komen en een Mario-amiibo meebrengen.
Gamescom-bezoekers kunnen ook een GamePad in de hand nemen voor duizelingwekkende luchtcapriolen in Star Fox Zero, terwijl iedereen thuis op zaterdag 8 augustus om 18:45 naar IGN Live kan kijken voor een nieuwe blik op de Area 3- en Titania-levels in deze actietitel die in Q4 2015 voor de Wii U verschijnt.
Vandaag gaat op de showvloer ook de Europese lanceringstrailer in première van Devil’s Third, die je nu kunt bekijken op YouTube. Dit actiespel van de beroemde Tomonobu Itagaki verschijnt op 28 augustus en biedt een unieke combinatie van slag-, hak- en vuurwapens in zowel de single player-campagne als de online multiplayer-standen voor maximaal 16 spelers.
Helemaal aan het andere eind van Nintendo’s diverse aanbod vinden we het Animal Crossing amiibo-kaarten verzamelalbum, waarin verzamelaars de complete Serie 1 kunnen bewaren. Dit boek wordt geleverd inclusief een pakje met 3 kaarten en lanceert op 2 oktober, dezelfde dag dat Animal Crossing: Happy Home Designer verschijnt voor de Nintendo 3DS-systemen. Fans van de Animal Crossing-serie staat nog wat leuks te wachten op gamescom, want daar kunnen ze een gratis downloadcode krijgen voor Photos with Animal Crossing, samen met een AR-kaart die ze kunnen gebruiken in deze download-exclusieve Nintendo 3DS-titel, waarin spelers foto’s van hun favoriete Animal Crossing-vrienden kunnen maken in werkelijke omgevingen.