De kleurrijke inktknaller Splatoon, die in mei van vorig jaar exclusief is uitgebracht voor de Wii U, is populair gebleken bij zowel ervaren fans van online shooters als spelers die gewoon van een lekkere knoeiboel houden! Spelers bewapenen zich met allerlei inktwapens en werken online samen in spannende 4-tegen-4-wedstrijden om zoveel mogelijk grondgebied te veroveren.
Terwijl het onlangs aangekondigde Europese online Go4Splatoon-toernooi op stoom komt, praten we met Hisashi Nogami, de producer van Splatoon, en Katsuya Eguchi, de algemeen producer van de game, om te vragen aan welke kant ze staan in een aantal belangrijke Splatfest-conflicten.
Nintendo of Europe: Bedankt dat jullie er vandaag bij kunnen zijn. Laten we meteen beginnen met de grote vraag: Callie of Marie?
Hisashi Nogami: (lacht) Het is net alsof ik twee dochters heb en moet kiezen welke ik leuker vind! Ik moet wel toegeven dat ik tijdens het laatste Splatfest op Callie heb gestemd.
HN: Dat hangt sterk af van de situatie, maar als ik de Splat Charger gebruik, speel ik vooral aanvallend.
HN: Dat is geheim! Er ligt een verborgen onderzoekscentrum in de buurt van het researchgebouw van Nintendo's hoofdkantoor in Kyoto, en het personeel voert uitgebreid onderzoek uit op de Inklings en hun wapens. Het is samengesteld uit verschillende teams.
NoE: Dan nu de Splatfests! We willen graag weten aan welke kant jullie staan bij deze belangrijke discussies. Ten eerste: rockmuziek of popmuziek?
HN: Ik vind het wel lekker! Ik doe zelfs ananas op m'n hamburgers! In Japan kennen we een Chinees gerecht van gefrituurd varkensvlees met stukjes ananas erin, en dat vind ik ook lekker.