Het internetkanaal, dat je gratis kunt downloaden, brengt het web naar je tv en maakt van surfen een sociale bezigheid! Met het internetkanaal kun je snel iets opzoeken dat je net in een televisieprogramma hebt gezien, of met de hele familie voor de tv de volgende vakantie plannen. Het is ook een erg leuke manier om samen met vrienden naar grappige filmpjes te kijken. Je vrienden kunnen met extra Wii-afstandsbedieningen dingen op het scherm aanwijzen.
De razendsnelle internetbrowser van de Wii legt een geheel nieuwe verbinding tussen gezin, televisie en internet. Dit kanaal maakt gebruik van de volledige browser van Opera Software, die ook Adobe Flash ondersteunt.
Je kunt op een pagina inzoomen en uitzoomen met de plusknop en minknop van de Wii-afstandsbediening. Je kunt het scherm verschuiven door de B-knop ingedrukt te houden en de Wii-afstandsbediening in de gewenste richting te bewegen.