Wii-menu
In 2019 sluiten we het Wii-winkelkanaal dat gebruikt wordt op de Wii en de Wii U. Dit kanaal is in gebruik sinds december 2006.
Het Wii-systeem wordt geleverd met verschillende reeds geïnstalleerde kanalen. Als je Wii is verbonden met het internet, kun je bovendien allerlei handige en leuke kanalen downloaden. Blader door de pagina's in dit gedeelte voor meer informatie over de informatieve en vermakelijke kanalen waarmee je het onderste uit je Wii haalt.
Het Wii-menu bestaat uit vier pagina's, elk met een raster van 4x3 vakken. Elk nieuw kanaal of spel dat je downloadt neemt een vak in beslag. Je kunt de lay-out van het Wii-menu eenvoudig aanpassen door de pictogrammen van de kanalen en spellen die je hebt gedownload te verplaatsen terwijl je de A- en B-knop houdt ingedrukt. Het enige vak dat je niet kunt veranderen, is dat van het diskkanaal, linksboven in het Wii-menu.
Bepaalde producten, zoals Mario Kart Wii, Wii Fit Plus en het Wii Speak-accessoire, geven je de mogelijkheid om een extra kanaal aan het Wii-menu toe te voegen. Hiermee kun je van allerlei leuke mogelijkheden gebruikmaken, zonder dat je het spel in het systeem hoeft te steken!
Mocht het interne geheugen van je Wii vol raken, plaats dan gewoon een SD-kaart in de SD-kaartopening van je Wii-systeem. Je kunt de SD-kaart gebruiken om Virtual Console- en WiiWare-spellen, en extra kanalen die je hebt gedownload in het Wii-winkelkanaal op te slaan. Wijs vervolgens simpelweg naar het SD-kaartpictogram in het Wii-menu en druk op de A-knop om toegang te krijgen tot de inhoud van de SD-kaart.