Kitaura-san, the first step for you was reading the scenario that Sakamoto-san had written, wasn’t it?
Yes, that’s right. Before meeting Sakamoto-san, I read the scenario and prepared some storyboards. Since this was going to be a long-term project, I felt that it was important for us to have an affinity for each other. In fact, I was prepared to resign from the project if Sakamoto-san didn’t seem to like my storyboards when he saw them.
I did. That really was my intention. When Sakamoto-san saw the storyboards, however, the room fell completely silent.
No. Sakamoto-san was completely silent, so I thought there was no hope for me. I thought I should just go home there and then.
That wasn’t it at all! (laughs) The truth is that I was so inspired I couldn’t put it into words. I think anyone would become speechless if they were presented with storyboards that were so far beyond their wildest dreams!
So the storyboards were so much better than you expected that they had you lost for words, Sakamoto-san?
That’s right. Kitaura-san’s passion was really apparent in those storyboards. That’s why I decided to ask him to be responsible for all production, not just for the movies, but doing production for gameplay parts too. The game’s actual opening movie , incidentally, is exactly the way it was on those original storyboards.
So you got really earnestly involved with the production of the storyboard images, Kitaura-san?
I did, yes. I think I drew more than 300 storyboards in total. The image count was over 2,000. By this stage, I was also accounting for camera work and action, so they became really elaborate production storyboards. I think I took over six months to finish them.
There was nothing ‘little’ about this scale! (laughs) Furthermore, because it was important to make the action parts and the movie parts seamless, I couldn’t just go ahead and work on the movies by myself. I’d be shown the game during development, and if Samus’s movement was faster in-game, for example, I had to adjust the movies to match the game. Also, let’s say we made Samus’s appearance in the CG movies too shiny. Then Sakamoto-san would say things like ‘She looks like a sports car...’
As a result, we had to deliberately add dirt and adjust the atmosphere surrounding Samus to make her blend in better. What’s more, the scenario that Sakamoto-san wrote was full of Samus’s thoughts and feelings.
This time I wanted to create an intriguing depiction of Samus’s humanity, showing that she’s not just cool, but also kind and sympathetic, and perhaps a little immature in her passion and earnestness.