How did you see the relationship between Sakamoto-san and Kitaura-san, Hayashi-san?
That’s right (laughs). They’d say things such as ‘This part is just like Gyaosu7’ – I was none the wiser what they meant.
Actually, I’m a member of the generation that knows about Gyaosu as well... (laughs)
We had to answer questions as basic as ‘What is Gyaosu?’. 7 Gyaosu was a monster who appeared in films produced by the Daiei Motion Picture Company. He first appeared in Daikaijū Kuchu Kessan: Gamera tai Gyaosu, which was released in Japan in 1967.
Still, I actually think Hayashi-san is the most grown-up of the three of us. He’s really cool, too.
I’ll ask this question to the cool one, then. Hayashi-san, during the development of Metroid: Other M, when did you first feel ‘Wow, this is great’?
Those kinds of reactions came at the moments where it felt like we’d just put the different pieces of a jigsaw puzzle together. During the early stages of development, the action parts and the movie parts of the game were created separately, and there was a lot of anxiety about whether the two parts would fit together well. Around the end of 2008, we put the beginning of the game together. As it happens, everything slotted into place really well.
Yes, they did. When I saw that, I felt I’d seen a little of the ‘action game that tells a proper story’ that Sakamoto-san was always talking about, and I thought ‘This could really work’.
I was exactly the same as Hayashi-san. The action parts were created on Hayashi-san’s side and the movies were created separately on my side. Sakamoto-san was able to see both sides objectively and I’m sure he had an image of how they would look when put together, but when I actually saw them combined, I thought ‘Nothing like this has ever been done before’.
Even though you created a lot of storyboards, and despite the fact that you always knew what the next scene was going to be when you created CG, it was still a surprise for you when you saw them put together, then, Kitaura-san?