How Will It Catch On?
The other day, I was talking about Touch! Generations. Oh...do you know what Touch! Generations is?
Nintendogs belongs to that category as well. As a new challenge, we grouped together several titles that children, their parents and grandparents - three generations - could play together regardless of their knowledge and experience of video games. And we labelled that group Touch! Generations.
We started it up as a brand that people playing video games for the first time could buy without worrying, and it led to rather positive result for Nintendo DS. So with regard to how to handle Touch! Generations for Nintendo 3DS, we had some discussions among ourselves.
But when you think about it, Nintendo DS came out as a game system unlike any before, and we gave Touch! Generations its name to suggest that even people who don’t usually play video games could play those games without fretting. When considering the basic element of playing games by touching the screen with the stylus, we thought there might not be much point to making another Touch! Generations for Nintendo 3DS, which would just be an extension of Nintendo DS.
When we thought about what kinds of activities a new player who doesn’t know much about games could enjoy on a Nintendo 3DS, what came to mind was taking 3D photos, watching 3D videos, things like that.
Of course, demand will continue for those Touch! Generations games that buoyed Nintendo DS, so we will continue to make them.
But we decided that, whereas before we had established a Touch! Generations brand, created special corners in shops and used a special logo, the company has decided not to use this brand name for Nintendo 3DS.
When I proposed that the other day at an internal meeting where we would decide our policy, and asked if it was okay, everyone immediately agreed. (laughs)
Even them. I hate to brag about our own company, but I have to say that I thought this was quite amazing. (laughs)
Someone responsible in our sales department said something like that the mindset of dragging along the past, constantly adding little variations to it, will never give birth to a new culture. (laughs)
I try to not use the word “success” to describe our situation as it may stir egoistic emotions which may lead us to be drowned in it. I would say that Touch! Generations was one example of success. But to do the same thing is merely playing defense.