''Carry Around, Affect Each Other...''
We released three versions of the previous Nintendogs on launch day. In some ways that was a first, so we had to explain the point to the in-house sales team and seek the distributors’ understanding.
I think we talked about making the rack four-by-four...which makes 16. Or was it three by five?
Then you explained to the sales people that the game begins from the moment you look at the store display in real life and try to decide which dog to choose. (laughs)
But when we consulted with our Sales Department, we understood it would be hard for the retail outlets and ended up settling on three versions. This time, when we said, “Won’t one version be enough?” the sales people said, “Absolutely not!” (laughs)
Yeah. (laughs) It wasn’t easy finding this toy poodle! Last time, the three versions in Japan were based on dachshunds, Chihuahuas and Shiba Inu. This time, we newly photographed toy poodles and French bulldogs, and added those to Shiba Inu for a total of three versions .
Yes. We wanted to use the same packages all over the world, so we were going to use Golden Retrievers, toy poodles and French bulldogs. But in Japan, everyone loved the previous game’s Shiba Inu version so much that we decided to use Shiba Inu in place of the Golden Retriever.
But Golden Retrievers are still in the game, so there’s no need to worry about that. And we learned something new with regard to cats when deciding which breeds to put on the packaging.
We were going to include Siamese and Persian cats, but such exotic cats aren’t that popular anymore. There are all kinds of new cats showing up, like the American Shorthair, Russian Blue and Munchkin.
Cats like the American Shorthair and slightly fashionable Japanese cats are much more popular. You see Persian cats so infrequently around the neighbourhood that you have to wonder where they’ve all gone.
It used to be that whenever you visited someone slightly well-off, they had a Persian cat.
At first, for balance, we were going to photograph a Persian, in addition to American Shorthairs, but when it was almost time for the shoot, our Sales Department said they weren’t very popular.