Will this shift toward 3D continue? Will everything become 3D?
I don’t know. As a maker of entertainment, I would say that our job is to surprise people, so if in the future, images that jump out of the screen stopped surprising people, I don’t know that we would make everything jump out.
Even now, I don’t think we need to have everything stick out. One thing I’m certain of is that in games today, there are quite a few scenes that would be much better if they stuck out. They’re not interesting simply because they stick out.
If given the choice between having a function for making it stick out and not having one, you would say, “Make it stick out.”
Now I understand the stance of makers of entertainment. But what about the makers of Super Mario Bros. games?
As a maker of Super Mario Bros. (laughs), I feel the same way. Depending on the situation, there are times when I definitely want something to stand out. Take, for example, when Mario faces away from you and bounds down to lower levels in certain terrain. It’s hard to judge the space between levels when they appear flat.
If you show it two-dimensionally, you can’t distinguish whether the floor is high or low, or whether it has depth.
So, you know, doing something like hitting blocks floating in midair will become much more intuitive than before.
And textures look totally different. You can tell that as soon as you look at Nintendogs + Cats.22 Want to take a look? 22Nintendogs + Cats: A game currently under development for the Nintendo 3DS system. It is a sequel to Nintendogs, a game released for the Nintendo DS system in April 2005 in Japan (and in October 2005 in Europe).
I thought you might get used to it as you play, but if you turn the 3D volume off, something’s missing.
Yes, that’s right. Konno-san, since you were in charge, could you say something about that?
Sure. With regard to how it looks, one big change compared to previous games in the series is the coats. We did them as if they’re actually growing. Another thing is the eyes. In previous games, we showed the eyes simply through texture, but in the Nintendo 3DS game, we’ve actually put in eyeballs, so the way the eyes move and the dogs’ facial expressions are strikingly different.