The Small Pre- E3 Tea Table Upending
Now, moving away from the topic of 3D, I’d like to ask about the exterior design. Sugino-san, when you and the others on the design team approached design of the Nintendo 3DS system, you first made a model of the size you wanted it to be.
When we made the Wii console, we set a target size, Iwata Pergunta - Wii, which is similar to what you did this time.
Yes. But I had set a small target size and worked toward that during development of Game Boy Pocket as well.
This time, however, we didn’t just set a target size, we made a model to represent just how small it would be physically possible to make it.
No matter how hard you try, there is a limit to how small you can make something.
Later on, staff members told me that making this minimum model was a horrible thing to do (laughs) - that it was easy for the others to misunderstand that we would be able to make it that size.
Then we decided on the 3D LCD and the Circle Pad to make it more comfortable. Iwata-san, do you remember this prototype?
Yes. You could change the location of the Circle Pad and +Control Pad like building blocks.
We considered where to place the Circle Pad for the easiest play - above the +Control Pad or below it - by having people try out this model.
We even talked about releasing it just like that so players could put the buttons wherever they wanted. (laughs) We were joking, of course, but we went back and forth for quite a while with Konno-san’s team, saying, “It’s better up above,” and “No, down below.”
There were scores of ideas about where the Circle Pad and +Control Pad should be, so it took awhile to decide.
Some even said that we should get rid of the +Control Pad and just have the Circle Pad. In the end, we put the Circle Pad up above.