Images that leap out are extremely important as the prime motivation for checking out Nintendo 3DS. Certain aspects of fun can definitely be increased by 3D, but I think the Nintendo 3DS system’s true characteristic lies in how, with 3D images front and foremost, it contains lots of elements that expand the structure of play. So when this goes out into the world, I’m looking forward to seeing what it will achieve that nothing before it ever has.
I don’t feel like the point to be surprised about here is how far technology has advanced. For example, when the Wright brothers flew the first airplane, I don’t think they wanted to proclaim what the power of science had done.
I think they said, “We wanted to fly!” I don’t know what they actually said, though.
In that respect, Yamauchi-san’s recurrent phrase “Can you make it jump out?” is really great. (laughs)
That’s the same as the Wright brothers’ desire to fly. I think that’s much better for getting that point across than a long-winded explanation would be.
If we were to explain everything Nintendo 3DS does, it would indeed be long-winded. So it’s hard to be someone who has to explain it! (laughs)
No, I know what you mean. It doesn’t have much of an edge. Nintendo DS, apart from all explanations of it, made you ask in puzzlement, “What’re the two screens for?!” even in a slightly upsetting way.
When Nintendo DS was announced there were murmurs of “Has Nintendo gone crazy?” (laughs)
But in the end, both the two screens and the Touch Screen became firmly established.
And now four years later it’s been not only accepted but others are following in our footsteps.