I think so, too.
I think from now on, things with “3D” in their name are going to change. We’re going to have to reform the word and our concept of what 3D is. That goes for both creators and players.
For example, Iwata-san showed me Nintendo 3DS before, and I exclaimed over it, but when it came to really getting a sense of it, today was more interesting. Perhaps that’s because even though it’s the same 3D, the context, as it were, is different.
Right. If the English words “thank you” are completely a foreign language to someone, they’re nothing but strange sounds. But when you know what they mean in your own language, they’re much more interesting. Rather than expanding your knowledge, actually experiencing 3D makes the concept much more real.
To take a completely different example, all the employees at my company recently practiced dance turns.
We all went to a studio and practiced turns with Papaya Suzuki (a celebrity known for his dancing – and afro hairstyle) for hours. That was fun. We couldn’t dance, so the English word “turn” was just a word in a foreign language.
We hadn’t learned that word with our bodies, so at first we couldn’t do turns very well. It just didn’t feel right.
You don’t usually do “turns” in your everyday life and you hadn’t poured much time and effort into them.
Right. But Papaya-san started with the basics, and as we got better, that alone was fun. Human beings simply enjoy moving, apart from the joy of any acquired skill.
I read what you wrote about that. As I read it, I thought it must feel great to be able to smartly spin around like that.
I’m still working this out, but as I was practicing turns, I thought, “Oh, this is language, too.” I talked about it with Papaya-san, and it was interesting to hear him say that he can’t write. Which is like how I can’t dance. We teach each other the rudiments of our respective talents, saying, “It’ll turn out nicely if you do it like this.”
When I actually explained writing to him, like a sort of game, saying, “If you think about it in this order, with this following this, the writing will turn out like this,” I thought that dancing must be the same way.