Today I’ve gathered together the people who worked tirelessly in bringing the Nintendo 3DS system to its current form. First, please introduce yourselves.
I’m Koshiishi from the Mechanical Design Group of the Research & Engineering Department. I led mechanical design in development of the Nintendo 3DS system. Several people were involved in mechanical design this time, but Goto-san, who was in charge of the actual drawings of the designs, and I are here to represent the group. I’m glad to be here.
I’m Goto, also from the Mechanical Design Group of the Research & Engineering Department. As Koshiishi-san just mentioned, I was in charge of actually drawing the design of mechanisms in this project. I was involved from concept design early on until mass production design at the end.
In other words, the exterior design team proposes a form they want the system to take, and in order to make mass production of it possible, you think about the structure of its parts and how those parts can be arranged for ease in assembly, all the while verifying where it is physically strong or weak.
I’m Akai from the Product Development & Planning Group in the Research & Engineering Department. In order that development of the Nintendo 3DS system ran smoothly, I worked together with the Design Group and Mechanical Design Group in taking the product from design to commercial product. I lent support to everyone here.
Up until just before this project, you were in the Product Evaluation & Engineering Department at the Uji Plant, where you verified the reliability and the manufacturability of products.
Yes. I was at the Uji Plant for a long time and I’m familiar with the circumstances surrounding manufacture, so this time, on the development side, I helped smooth communication between the manufacturers and developers.
I’m Ehara from the Design Group of the Research & Engineering Department. I joined this project partway through. I was in charge of the exterior design of the hardware and was involved up until mass production.
I’m in the Design Group as well. I was in charge of the exterior design too, and like Goto-san from the Mechanical Design Group, I was involved from concept design and I was involved until the mass production kicked off together with Ehara-san.
When designers design something new, do you draw on paper what you have in mind?