New to Nintendo Switch? Check out these useful features and tips!
If you're the proud owner of a shiny new Nintendo Switch console, you might've already had a few Mario Kart 8 Deluxe races, completed a few courses in Super Mario Bros. Wonder, started a new life on a deserted island in Animal Crossing: New Horizons, or started exploring the Great Sky Islands in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Did you know that you can browse news articles about games, capture screenshots and videos, play games online* and purchase downloadable titles on Nintendo Switch, though?
Need to know something else? Check out our Nintendo Switch Support section for all sorts of useful information!
If you don't know where to begin, our first-time use video is a good starting point!
For more quick pointers on setting up for the first time, see the First Time Set-Up information and choose either Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite or Nintendo Switch - OLED Model. You can also check for other topics in our Nintendo Switch Support section.
If you prefer single-player experiences, there's no shortage of those either, with the likes of The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Pikmin 4, Hogwarts Legacy and Super Mario RPG to name just a few!
Want to play something together with a friend? Enjoy co-op play in titles like Pokémon Scarlet and Pokémon Violet, Kirby and the Forgotten Land, Super Mario Odyssey, and many more.
If self-improvement's more your thing, get a workout for your body or brain in Ring Fit Adventure, Big Brain Academy: Brain vs. Brain, and Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise.
That's just the start – visit our Nintendo Switch Games section to see even more! You can also try some of these and many other games for free: check out what's available on the list of Nintendo Switch demos.
You don’t have to keep the experience all to yourself – whenever you see something cool in-game, just hit the Capture Button! You can even add text to screenshots and post them on social networks to share the fun with your friends!
When something cool happens while you’re playing compatible games, just press and hold the Capture Button until you hear a “beep” to save the previous 30 seconds of play! Once your clip is captured, you can trim it down to include the best bits, or even save individual screenshots from the footage, and then share to social networks.
You can also send screenshots and video clips from your Nintendo Switch directly to your smart device, allowing you to share them even further! Just select 'Send to Smart Device' from the Posting and Editing menu, then follow the on-screen instructions.