If somebody asked you ‘What is Wii Music?’ today, how would you answer them?
Hmm... It’s something we made with the idea of turning the joy of music into a game. It isn’t a musical instrument, but it isn’t a video game, either. It’s something like no other.
I am. When I saw the final product, I thought it was most unusual. One attractive aspect is that while it’s not a musical instrument, it provides the same joy as playing a musical instrument. Someone who can’t play an instrument can experience playing in an ensemble.
Yeah, if it’s just simple instruments, there are older instruments that are easy to play, like the Taisho harp or autoharp.
Considering that, I think we’ve made an extremely enjoyable tool to introduce people to music. That’s why, to exaggerate somewhat, you could say that Wii Music is a new instrument that sweeps aside the whole idea of musical instruments heretofore. Within 15 minutes, you’ll be playing all kinds of instruments.
In other words, it allows players to experience a wide variety of emotions infinitely close to the joy known to people all over the world who play musical instruments, but at the expense of much less effort.
I think so. This may not be an apt comparison, but karaoke allows people without musical skill to experience something approaching the pure joy at the heart of music. That’s why it has become so popular all over the world.Wii Music may have something in common with karaoke. Like the thrill of stepping outside yourself or the ease of getting into it from the style. It may feel a little embarrassing at first, but pretty soon you’ll be having a ball.
I agree. You may not have much musical skill or creativity, but as long as you have the motivation to try playing an instrument, you will enjoy this game to the fullest.
That’s right. That motivation and the thrill of throwing yourself into something are also helpful when playing a real musical instrument. Whatever instrument you decide to play, you have to begin with the fundamentals, and that causes a lot of people to stumble.
I want those people who have stumbled to give Wii Music a try. Just like with Wii Sports and Wii Fit, the best way to understand it is to actually try it out.
When we talk about how easy it is, some will say that it may lack depth for people who can play an instrument. (laughs)
If it becomes music no matter how someone plays, they wonder where the challenge is.