That’s right. I’m glad I could be here this time.
Now that Wii Music has been released, there’s a lot to talk about, like how Miyamoto-san has been travelling overseas to promote the game, and the fact that the promotional staff have videos supporting the claim made here in our last session that players can learn how to play real drums by taking Wii Music’s Drum Lessons. I was certain that I would be able to hear about a lot of new topics, so I’ve reassembled everyone for another round of discussion. Kondo-san, the sound supervisor, was absent last time.
It’s amazing that even someone who gets off to a rough start can become familiar with real drums in just about one week.
It’s probably because the basic layout of the drum set is the same. But also, the lesson uses animation to illustrate how to properly play the drums, and you learn with your body, so that when faced with a real set, you can jump right in.
In Wii Music, you’re basically playing air drums. Then to sit down at a real set and be able to play is truly interesting.
Our next topic is Miyamoto-san’s trip in late October to Europe and America. What were you talking about with people there?
When you were a student, you were in a band, and your hobby since then has been to “practice guitar”, right? (laughs)
Yes, I’ve been practicing for about 30 years! (laughs) In a band, we usually start with covers. We copy by ear songs of bands that we admire. But when you’re doing nothing but imitating, it gets old pretty quick, so we tried making our own original music. Once you are able to express yourself musically, that’s when it gets really fun. I talked about things like that.
I talked in this way too:Suppose you buy a piano. They’re expensive and not easy to buy, but suppose you do. When it’s delivered to your house, the first thing everyone does is start pounding on the keys. Playing a song, however, is quite difficult, so people end up taking piano lessons.
But if you buy Wii Music, in five minutes you’ll be playing in an ensemble together!
And there are 60 different musical instruments to choose from, and there’s even a back up band!
That’s why I think Wii Music is an incredibly advanced musical instrument—the instrument of the future. Overseas, I was telling everyone about how it’s a new kind of instrument that anyone can easily learn to play and enjoy.