New Encounters with Music
There’s never been anything like this game before, so I don’t think gamers know what it is yet. If they were to ask ‘What kind of game is Wii Music?’ how - in a word - would you describe it? Totaka-san?
Right. I thought that described it perfectly, and for some reason it pleased me to hear it put that way. Anyone can mould clay. It can be fun just to make a simple snowman, but if you’re more skilled with your hands, you can make something more artistic. The clay, however, remains clay. Similarly, Wii Music possesses a wide breadth of adaptability.
Right. For example, when I set up self-evaluation in Wii Music, the software doesn’t score me; I score myself.
I think so, too. And I don’t think there’s anything dishonest about that so I feel like I can introduce Wii Music to my friends who understand music as a game that lives up to its name.
If I were to describe Wii Music in a just a few words, I’d say it’s like a colouring book . The lines are there, but it’s up to each person to decide how to fill them in.
A phrase does come to mind, but it’s a little hard to say now that such a poetic expression as musical clay has been used.
I think it’s like musical blocks. You know, building blocks: they’re intuitive, and you can build anything with them. They’re sort of like clay, but the blocks themselves can’t change shape.
Now I think we’ve given everyone a better idea of what Wii Music is. One thing that concerns me, though, is that everyone seems to think it’s a party game for whooping it up with your friends. I still don’t think we’ve successfully conveyed how fun it can be to play alone.