Onze persoonlijkheden zijn heel verschillend.
Hoe denken jullie dat het komt dat jullie 25 jaar lang – een kwarteeuw – hebben kunnen samenwerken?
Ik vraag me af of we de anderen hun gang laten gaan omdat we er zelf beter van worden (lacht). Een beetje als de relatie tussen een clownvis en een zeeanemoon19. 19 De relatie tussen clownvissen en zeeanemonen: een goed voorbeeld van een symbiosetische relatie. Clownvissen leven tussen de tentakels van zeeanemonen. Ze kunnen zich daar verbergen voor hun natuurlijke vijanden, terwijl de zeeanemonen zich voeden met de etensresten van de clownvissen. Ze profiteren van elkaar.(Iedereen lacht.)
Ik denk dat dat het is! Als we tegen iets aanlopen wat we niet kunnen veranderen, laten we het voor wat het is en gaan we verder.
En als we samen uit eten gaan, bestellen dezelfde gerechten en zeggen, 'Dit smaakt goed!' We eten en kunnen goed met elkaar overweg.
Pas geleden bestelden we een zak rijstcrackers van Awaji, die we opaten tijdens een bespreking (lacht).
Hartelijk dank. Tot slot van deze serie van vijf Iwata vraagt-interviews over het vijfentwintigjarig jubileum van Super Mario Bros., wil ik jullie vragen wat jullie in de toekomst hopen te bereiken met Super Mario Bros.-serie.
Ik denk dat we met New Super Mario Bros. Wii hebben bereikt dat de hele familie samen speelt.
Ja. Ik denk dat het oorspronkelijke Super Mario Bros. ook door de hele familie werd gespeeld, maar ik heb het gevoel dat Super Mario Bros. Wii ons terug heeft gebracht naar die tijd, en er meer mee heeft gedaan.
Ja. Ik wil verdergaan in die richting, en van spellen iets maken waardoor de hele familie samenkomt. Ik wil spellen maken die voortborduren op goede bestaande elementen, en niet steeds iets nieuws uitvinden.