Het moet moeilijk zijn geweest toen de theetafel werd omgegooid.
Je rent simpelweg de trap op, dus het is even moeilijk voor mensen die goed zijn in videogames, als voor mensen die er wat minder goed in zijn.
Er werd ons verteld dat we beginners altijd in gedachten moesten houden bij het maken van Luigi’s Mansion 2. Het resultaat is, denk ik, dat zowel ervaren spelers als beginners er plezier aan kunnen beleven.
Ikebata, ik durf te wedden dat Miyamoto extreem veeleisend en strikt was, toen hij jullie vroeg waarom jullie geen gebruikmaakten van de voordelen van de systeemstructuur van de Nintendo 3DS.
Het kijken naar de kaart is vooral belangrijk als je puzzels oplost in de spelstanden voor een of meer spelers.
Het oorspronkelijke Luigi’s Mansion had dat niet, dus je kon het nergens mee vergelijken.
In werkelijkheid hebben we geëxperimenteerd met een stand voor meer spelers toen we het spel maakten voor de Nintendo GameCube, waarin Luigi een andere Luigi tegen het lijf loopt.
Dus ik dacht, ‘Dat móéten we dit keer doen!’ Ik zei, ‘Het kan me niet schelen of het voor acht spelers is of voor vier, maar we gaan het doen!’
Ik heb het prototype voor de Nintendo GameCube niet gezien, maar ook Hideki Konno9, de regisseur van het voorgaande spel, vertelde me dat ze de meerspelerstand er de vorige keer niet in konden verwerken, en dat ze dat dit keer wel wilden doen.9. Hideki Konno: afdeling voor softwareontwikkeling van de divisie voor entertainmentanalyse en ontwikkeling. Hij werkte aan spellen in de Super Mario- en Mario Kart-serie, en was als producent betrokken bij de ontwikkeling van het Nintendo 3DS-systeem. In het verleden sprak hij in Iwata vraagt-interviews over Iwata vraagt: Mario Kart Wii, het hardwareconcept van de Nintendo 3DS, Nintendogs + Cats voor het Nintendo 3DS-systeem, Mario Kart 7 (aflevering 1: Ontwikkeld in samenwerking met Retro Studios) en Mario Kart 7 (aflevering 2: Personeel binnenshuis).