Heb je je Wii U nog maar kort of ben je van plan er een te kopen? Lees verder voor antwoorden op een aantal van de meestgestelde vragen over ons nieuwste videospelsysteem of ga naar ons klantenservicegedeelte voor nog veel meer informatie over verscheidene onderwerpen.
Door de Wii U met het internet te verbinden, wordt het mogelijk om spellen online te spelen, met andere spelers te communiceren, inhoud te kopen, websites te bekijken in de webbrowser en meer.
Ja. Op de Wii U kun je Ouderlijk toezicht instellen om de toegang tot de webbrowser, de online communicatie met andere gebruikers, het wijzigen van de internetinstellingen en andere zaken voor gebruikers te beperken.
Ja. Door voor iedere persoon die het Wii U-systeem zal gebruiken een gebruiker aan te maken, kun je het Ouderlijk toezicht voor bijvoorbeeld kinderen eenvoudig instellen. Hierdoor kun je voor elk gezinslid bepalen welke inhoud en functies hij of zij kan bekijken, afspelen of gebruiken.
Ja. Met uitzondering van bepaalde ingebouwde software, bieden alle softwaretitels voor de Wii U ondersteuning voor Miiverse.
Ja. Miiverse is ontworpen om je ervaring met de Wii U en Wii U-software te verrijken, maar het gebruik ervan is niet verplicht.
Je kunt iedere Wii U-eigenaar bellen, mits jullie elkaar hebben geregistreerd als vrienden.
Bellen en gebeld worden is gratis. Gebruikers zijn echter zelf verantwoordelijk voor de kosten van de internetverbinding.
Op de Wii U zijn meer gelaatstrekken beschikbaar dan op de Wii. De Wii U gebruikt dezelfde gelaatstrekken als Mii-maker op de Nintendo 3DS en Nintendo 3DS XL.