Sakaguchi-san, how do you go about putting together your team?
For me, illustrations for the look of the game and its characters are extremely important. I sat down with Fujisaka-san, who has joined us today, and worked together on the process of fleshing out the graphic images for The Last Story. Fujisaka-san’s artwork is what made the gameworld possible.
At long last we’ve got a chance to ask a question to Fujisaka-san. (laughs) Would you mind briefly introducing yourself?
My name is Kimihiko Fujisaka. (laughs) I was responsible for character design on The Last Story.
Your images have a lot of fans, staff here at Nintendo amongst them. I’ve heard lots of people commenting on how appealing the graphics are.
What sort of requests does Sakaguchi-san make when you set to work on the graphics?
Well, I’m not sure I’d call it a request… At the start, we had a simple outline of the plot, and Sakaguchi-san would ask me: ‘What do you picture at this point?’ So I’m afforded a lot of leeway to go ahead and do things in my own way.
We haven’t actually known each other all that long. That’s why I’m rather humbled to be able to take part in this discussion with Sakaguchi-san.
I was involved in this project right from the very start. But because Sakaguchi-san lives in Hawaii, and as I thought of him as being quite a distant figure I was a little worried at first as to whether we’d be able to communicate successfully with each other. But actually, once development was under way, that fear subsided and we made steady progress. I came to feel that Sakaguchi-san was someone who broadened the scope of my images.
(laughs) I did hear several people at the office say: ‘I think I might have fallen for her...’
So, Sakaguchi-san, I understand you met Fujisaka-san by way of a previous job, and that’s how you came to work with him.
So am I right in thinking you enjoyed the process of seeing the world you’d imagined being materialised by Fujisaka-san?