That was new.
It’s nothing special now, but as far as I recall, no games before The Legend of Zelda: Ocarina of Time switched seamlessly to the fight music when you were on an adventure and a fight scene began.
When a fight started, the enemy motif would start. Then, when the fight was over, it would go back to the original music. I thought the transition was really smooth and clean. The feeling of plunging into adventure was so strong that - and I’m not saying this because I was not working for Nintendo at that time but - I thought Ocarina of Time was a great masterpiece to me.
After a long history of loving Ocarina of Time, how did you come to work on the Nintendo 3DS version?
In or around March last year, they were asking if anyone was available to work on the music for it. At first, I was going to leave it to the younger guys, but Kondo-san asked me to keep an eye on them.
Earlier, we talked about how back then games could only stream sound in most cases, and we were under technological constraints this time, too, so at first we decided to stream it. It was difficult technologically to change the music in real time to fit different game situations. For that reason, at first I decided to spruce it up by arranging slightly more up-to-date music. But when I’d done about half, Kondo-san suddenly said, “Make sure you stay faithful to the Nintendo 64 sound.”
So I gathered together the development team and said, “We’ve got to remake all the music. We need to recreate the Nintendo 64 sound, so let’s do our best!” Then we set about redoing it all.
Yeah. By the way, Kondo-san, why did you have the music for Hyrule Field change each time?
When I first heard the plan for Ocarina of Time, I thought, “This is going to be a really big game!” There was this big field in the centre, and you needed to ride a horse to reach the other side!
They shared a certain chord progression, so the music could shuffle them around.