Yeah. But I also put in a song recorded with an orchestra. Only one, though.
This time, you dedicated yourself to recreating several songs that Kondo-san had made over 10 years ago.
As Nintendo’s head man in charge of orchestral music, you just couldn’t hold yourself back?
Yeah, thankfully! (laughs) The orchestra sounds great on the Nintendo 3DS system, so I want people to hear it.
I was actually involved with the hardware design for the Nintendo 3DS system’s speakers and amps.
Oh, that’s right. Sound team members participated in figuring out how to achieve the best sound quality within the size constraints of the Nintendo 3DS system.
We listened to various sizes in figuring out how many centimetres the speakers should be.
A difference of one millimetre in the diameter of the speakers can make a dramatic difference in how they sound.
That’s right. And we also made adjustments so the orchestral music would sound good.
Oh, you did? You chose speakers and adjusted the amps with orchestral sound in mind?
And we put special programming into the Nintendo 3DS system to improve the quality of the surround sound.
So even though the speakers are fixed in the system, it feels like the sound is coming from around your ears.