Thirteen Years Later
Lastly, I’d like each of you to say a few words regarding the return of The Legend of Zelda: Ocarina of Time 13 years after its original release. Shall we start with you, Iwawaki-san?
Sure. I actually tried out The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D for the Nintendo 3DS system and felt that big world of The Legend of Zelda drawing me in.
Yes, just like that. I felt like that world was right there. I hope everyone else will enjoy the world of The Legend of Zelda to the fullest.
As mentioned earlier, it was really fun when we were making the original game, because each day we made rewarding progress and the world in the game rapidly came together. I think the players could sense the fun we had.
Right. Our feeling 13 years ago is even further amplified in the Nintendo 3DS version. I hope the players will sense that. If you go on an adventure in that gigantic world in the Nintendo 3DS version, new discoveries await.
That’s right. We put in all sorts of weird stuff (laughs), so I hope everyone will find those things.
The Nintendo 3DS version is a remake, but there are different directions to take with a remake. I don’t think simply spiffing up the graphics and making it more luxurious would inspire the same moving experience. But this remake takes advantage of the stereoscopic 3D, allowing players to experience the splendour of the Nintendo 64 version from a new perspective. I think that’s great.
No. On the Nintendo 64 version, I sort of knew what they were like by filling in their real forms in my head, but on the Nintendo 3DS version, like when looking at Hyrule Field, I got a much clearer sense of what the landforms and distances were like.
I’m really scared to play the Nintendo 3DS version. That’s because I feel like if I encounter my work from 13 years ago, I’ll find a lot of stuff to make me cringe.
But they’re making the Nintendo 3DS version in Tokyo, so they asked me to check it. I hesitantly tried it out (laughs) and was pleased to see how handsome Link looks!