A Sword & Sorcery Tale Admired Worldwide
Even within the 25-year history of The Legend of Zelda games, many people remember The Legend of Zelda: Ocarina of Time as something special.
I’m one of them. About the time we were finishing up Super Smash Bros.14, I happened to be in Kyoto and I remember taking a retail copy home with me in a state of excitement on the 21st of November. 14Super Smash Bros. An action-fighting game released for the Nintendo 64 system in Japan in January 1999. It was developed by HAL Laboratory, Inc. where Satoru Iwata was president.
I was at HAL Laboratory then, but when I played Ocarina of Time, I was surprised. Of course, Super Mario 64 was surprising too, but Ocarina of Time showed me a lot that I had never encountered in any previous video game.
This is something I used to talk about in interviews back then, but I had a solid feeling that we were able to portray something like warmth, scent and humidity in this game.
You’re able to sense a certain atmosphere. Something that I said in Iwata Asks: Nintendo 3DS - one of our sessions of “Iwata Asks” about the Nintendo 3DS system - was how this was the first video game that could make you feel weak in the knees when looking down from a high place, like when you jump into the waterfall.
Right! (laughs) I gathered everyone on Monday morning and said, “We’re going to do something called auto jump!” Everyone’s response was, “What?!” The team that had made Mario games was going to give up the jump button.
Then you were able to automatically jump over a hole in the road without even pressing a button.
Right. An added benefit was that we could program the pose Link would assume after jumping.
That way we could show Link diving headfirst in front of a high waterfall. A Caribbean diving position! (laughs)