In addition to making the music on Hyrule Field interactive, what was difficult in recreating the music for The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D for the Nintendo 3DS system?
In the first place, it was really difficult recreating the sound of a home console like the Nintendo 64 system on a handheld like the Nintendo 3DS system.
I wanted to recreate that distinctive sound as closely as possible, but it just wouldn’t sound the same as on the Nintendo 64 system. But I retuned it over and over for the Nintendo 3DS system’s speakers, and in the end it turned out close to how I imagined it.
The title background music plays during the very first images when Link is trotting around Hyrule Field on Epona, right?
Yeah. It’s a really mellow song featuring an ocarina melody and piano accompaniment. Kondo-san said the volume of the ocarina was too high. I thought I had followed the original, so I thought, “Huh? How’s it any different?” I had him listen to it over and over, and he said, “Ah, there’s no reverb.”
Reverb is that echo-like effect you get in a concert hall. There wasn’t any of that in the song for Ocarina of Time 3D, so the ocarina really stood out.
I had the idea of the sound coming from far away. I wanted to create the atmosphere in the title BGM of someone you can’t see in the forest playing an ocarina. When I heard the music Yokota-san had made, he had faithfully recreated the length of the notes, but it didn’t sound like it was coming from somewhere off in the distance.
That’s right. I almost gave up. There was a fear that putting reverb into the Nintendo 3DS music would make the game too heavy and it wouldn’t run right.
Yes. But Kondo-san had told me to faithfully recreate the sound of the Nintendo 64 system, so I somehow managed to make it sound like it was coming from inside a forest. And, like we discussed earlier, we made the music on Hyrule Field interactive, so we ended up assigning a lot more of the CPU to sound than we usually would.