When you make a The Legend of Zelda game, how do you think about the story?
Everyone Loves Horses
The stories in The Legend of Zelda may not match up as the series progresses. We actually expend a lot of time trying to make them match up though. It would make things a lot easier if the players said, “Oh, that doesn’t really matter.” (laughs)
(laughs) You would rather spend your energy making game elements rather than the story.
That’s right. Sometimes people ask whether Yoshi is a boy or a girl. If I answer, “Probably a boy,” then they say, “So a boy is laying eggs?” (laughs)
But the moment I say Yoshi lays eggs and so Yoshi must be a girl, they’ll say, “Then Yoshi’s voice needs to sound more like a girl’s!” But I want to make video games without having to worry about such background info. Take the animated series Popeye12, for example. In old cartoons like those, the roles of the characters were different every time. 12Popeye: An American animated television series. The story was a comedy based around the main character Popeye, his girlfriend Olive, and his rival Bluto. The series was broadcast in Japan from 1959 to 1965.
Even though the setting was different each time, the characters you knew and loved would come out and perform. Well, the Mario games are set up like that. It would be much easier if we could use any setting in The Legend of Zelda while preserving the essential relationship between Link, Ganon and Zelda.
Right. Especially when it comes to the story of the Zelda games, we can’t do anything disappointing, so with the Ocarina of Time, we worked on the story with reference to the past games in the series.
With regard to using character function to portray the main character, which was something you paid great attention to, cut scenes also played an important role.
That’s right. Processing them in real-time was a new challenge that began with Star Fox 64.
I hear you tell people that making cut scenes is alright, but you have to be able to fix them right up to the day before game completion. (laughs)
Of course! (laughs) Pre-rendered movies and the way I make games just don’t mix.