Um...it just worked out that way.
Haruhana-san, you were in charge of character design, while Takizawa-san, you were in charge of the enemies and bosses. How did you decide to divide up your roles like that?
When I first joined the team, I actually made a few of the enemies. But as I was working, I realised I wasn’t suited to it.
It wasn’t really that I wasn’t good at it, but Takizawa-san was much better. He turned out so much great stuff that I naturally stepped aside! (laughs)
No, but I would get tough requests - like a request to draw someone who would buy ghosts. But I’ve never seen anyone like that! (laughs) I’d think, “What kind of person would buy a ghost?” and then sit around, grinning to myself, and thinking, “What can I do about this?” It’s easy to focus on how the characters look, but I feel like they don’t really become distinctive until you see how they act when their dialogue and demo videos come together.
In other words, you’re not the only one who contributes to their characteristics.
So the extremely distinctive characters aren’t merely the result of your own output, but the result of everyone throwing in their ideas.
Right. My job is to give the characters shape at the start, but Osawa-san’s script has something like the unformed material in it.
Right. I interpret for myself how I should design a character based on what kind of role that character plays. For example, I drew the Gorons who live on Death Mountain in the way that seemed best to me.
When you first gave them shape, I bet you wanted, somewhat mischievously, to get an exclamation from everyone.
That’s right. But thinking back, I may not have been very hungry for that acceptance back then. What I mean is, I may have been a little weird back then, like I was on ‘automatic drawing mode’ or something.
I’m embarrassed to admit it, but yes. I just drew whatever popped into my head one after the other.