Step 1) You’ll need your system software version to be at least 9.0.0-20E or higher, and you can see your version number in the System Settings menu. If your system software isn’t version 9.0.0-20E or higher, please perform a System Update. You can find out how to do this at our Support Section on System Updates for Nintendo 3DS.
Step 2) Next, touch the settings icon in the top left corner of the HOME Menu to bring up the HOME Menu Settings.
Step 3) Tap ‘Change Theme’ at the top of this menu, which will take you to a list of all the themes that are currently available on your system. Five simple colour themes are provided with the system update, so you can try out a new look straight away.
Step 4) Select the theme you’d like from the list of those available, confirm that you’d like to apply it, and enjoy your colourful new HOME Menu!
Step 1) Ensure that your system software version is at least 9.0.0-20E or higher. If it’s not, please perform a System Update.
Step 2 ) Once your system software is up-to-date, tap the icon in the top left corner of the HOME Menu to open the HOME Menu Settings.
As well as Screen Brightness and Power-Saving Mode options, you’ll see a ‘Change Theme’ button. Tap it to go to a page showing all the themes that are currently available on your system.
Step 3) Tap the ’Theme Shop’ button at the top of this overview page to visit the dedicated Theme Shop .
Please note: if you delete your Nintendo Network ID, any downloaded themes that are associated with that Nintendo Network ID will also be deleted.