Backwards Compatible
If you already own a system in the Nintendo DS series, Nintendo 3DS invites you to a world of new experiences but doesn't ask you to forget about your existing favourites.
Almost all existing Nintendo DS and Nintendo DSi games* can be played on a Nintendo 3DS system – and they look and play just like before!
If you downloaded Nintendo DSiWare** games and applications to your Nintendo DSi or Nintendo DSi XL system you can transfer nearly all of these to your Nintendo 3DS system!