''I Won’t Budge on This Condition''
Also, when we made this game for the Nintendo 3DS system, we had a different type of customer in mind than ever before.
There was a reason for that. When I watched an American pro-gamer tournament called Major League Gaming13, they had a Tekken and Super Smash Bros.14 section, and the type of participants and their reactions really made an impression on me. The participants at Tekken were all over eighteen - it was a group of big, brawny guys. Some of them were almost in their forties. 13 Major League Gaming: One of the biggest profession gaming leagues in North America. 14 Super Smash Bros.: A series of fighting action games. The first game was released for the Nintendo 64 system in April 1999.
So it was all guys who looked like they should be characters in Tekken. (laughs)
Right. I was thinking, “It’d be faster if you just fought in real life!” (laughs) On the other hand, Super Smash Bros. had everyone from adults to kids, even women so I thought they would be all playing cheerfully together, but there were these deafening cheers coming from them playing tournaments, like “Auuugghhh!” I saw that and I was convinced that participants feel the same things while they play Super Smash Bros. and Tekken.
Even though the way they express it may be a little different, the part of the brain feeling that rush is the same.
Seeing that and thinking, “I want these people to play Tekken, too!” was one of the things that lead us to release it for Nintendo 3DS.
What was the thing you most kept in mind when it came to making Tekken for the Nintendo 3DS system?
I was also working on the Tekken movie called Tekken: Blood Vengeance15, so from the very beginning I wanted to include the movie in the video game. 15 Tekken: Blood Vengeance: The 3D computer graphic movie released on September 3, 2011. The entire movie is included in Tekken 3D: Prime Edition.
Yes. Actually, that was what I most kept in mind, because no matter how good something is, if you don’t open several doors to it, people won’t watch it. I was thinking about how we needed something more than just a simple fighting game, and the Tekken movie was being made in 3D, and I thought that could be a big gateway.
It appears that things that were occurring in different places were naturally coming together.
That’s right. So I hope it will reach people who maybe haven’t played fighting games in a while but are still sort of interested in them. I want it to appeal to people as being a little different from any other Tekken, by putting as many characters as possible on the package, and saying that the movie is included.
I feel like there are a lot of people who used to play fighting games but haven’t kept up with them. Ikeda-san, were you involved from the very beginning?