How would you explain Theatrhythm if you had to sum it up in a few words?
It’s hard to say what made you want to make the game in the first place in just a few words, I suppose.
Yes, it really is! It’s frustrating! (laughs) The posters in shops and other places have the tagline “Play Your Memories”.
So, I suppose to put it simply, you could say it’s a game that will bring back fond memories for anyone who has ever played a Final Fantasy?
The thing that really comes across for me is how the mixture of sound and visuals really does bring back memories.
Nomura-san was part of the team that made the game. As creative producer, did he have any advice or requests that stuck with you particularly?
Well, in terms of content, he obviously had plenty to say, but he also had a lot of ideas about how to sell the game to people. In fact, he was the one who came up with the tagline I mentioned before. He also proofed the packaging, and came up with the idea of combining the words “theatre” and “rhythm” to make the “Theatrhythm” of the title.
It was also Nomura who first suggested that we put out a demo version. He said, “If we can just get people to try it, they’ll soon understand how good it is!” He would often phone me out of the blue whenever he hit upon some ideas. (laughs)
It sounds like your idea had a real impact on him. You put together something that he would have liked to have made himself, and as soon as he saw it, he started to offer ideas and get involved.
I am incredibly grateful for his involvement. I’m sure there are people who would have preferred to be allowed to make the game however they wanted, but my main aim was to end up with a product that felt like it had been made by everybody. Every piece of his input was welcome, and every bit of it proved useful.
I see. I understand that there is also downloadable music content available to purchase for the game. Can you explain a little about how that came about?