Abe-san, het lijkt alsof je liever niet wil praten over je-weet-wel.
Als het niet hoeft, wil ik het hier liever niet onthullen. Het is een soort goocheltruc.
Ik wil het echt liever niet verklappen. Ik zou willen dat spelers de game zonder voorbehoud spelen, en dan, als ze klaar zijn, het gevoel krijgen van “Ik ben erin getrapt!”
In Snapped kun je je gezicht of hand voor de camera houden, zodat deze als silhouet in beeld verschijnen. Volgens mij is dit echt een geweldige manier om een videospel te spelen. Want ook al zijn er vaker games geweest die de beeltenis van de speler gebruikten, deze waren altijd een beetje gênant om te spelen. Dit keer zijn er vier spelvarianten. Als de speler hiermee speelt zal hij zeggen, “O, ik zie het, ik zie het.”
En als je dan het einde ziet, volgt de ontlading. Hmm, we blijven maar terugkomen bij het verboden onderwerp.
Het bijzondere van Snapped wordt niet duidelijk als we er niet over praten. Ik bedoel, het is juist dat laatste waardoor iedereen zich zo goed met het testmodel vermaakte.
Ik was echt verbaasd. Ik dacht dat ik alleen maar mijn silhouet moest bewegen om de verschillende opdrachten te voltooien, maar in feite werden opnames van mijn gezicht gemaakt. En toen ik de opdrachten had voltooid, liet het spel zien welke gezichten ik had getrokken terwijl ik nietsvermoedend aan het spelen was (lacht)!
Zoals Abe-san al zei, op een gegeven moment werd het project stopgezet, en balanceerden we op de rand van de afgrond. En toen kwam het moment dat we ons eindvoorstel moesten indienen. Vlak daarvoor kwam ik op weg naar huis een programmeur tegen, en hij vertelde me dat de camera tijdens het spelen de hele tijd bleef lopen.
Met andere woorden, ook al verscheen alleen het silhouet van de speler in beeld, de camera maakte gedetailleerde opnames van de speler.