Om te beginnen, willen jullie je even voorstellen?
Ik ben Shinya Takahashi van de afdeling software-ontwikkeling. Dit keer was het mijn taak om de algemene ontwikkeling van DSiWare te coördineren, daarnaast werkte ik aan Brain Training1. Ik was ook al aanwezig bij de Iwata Vraagt-sessie over de Nintendo DSi Browser, en ik heb er vandaag weer zin in.
Ik ben Koichi Kawamoto, ook van de afdeling software-ontwikkeling. Eerder was ik betrokken bij de ontwikkeling van Brain Training en Meer Brain Training 2. Dit keer had ik de leiding over de ontwikkeling van Even tijd voor... Dr. Kawashima's Brain Training: Cijfers en sommen; (de Japanse titel is Chotto Brain Training. Het woord "Chotto" is niet eenduidig, het kan onder andere "snel", "een ogenblik" of "een beetje" betekenen).
Het idee voor Even tijd voor... Dr. Kawashima's Brain Training: Cijfers en sommen ontstond tijdens een vergadering met een software-subcommissie, toen we aan de Nintendo DSi als nieuwe console werkten, toch? Heette het niet de subcommissie van het een of ander?
Voor die subcommissie kwamen leden van verschillende teams bij elkaar om te denken over een aantal kleine software-titels die via internet konden worden gedownload als onderdeel van het "My DS"-concept.
Ja. Die subcommissie bestond uit jou, Goro Abe van het WarioWare: Snapped!-team (Definitieve speltitel nog niet bekend voor Europa), Akifusa-san van Nintendo DSi Sound, en ik.
Toen was het nog niet zo duidelijk wat voor soort games-console de Nintendo DSi zou worden. Allerlei ideeën werden uitgewisseld, maar niets leek eruit te springen.
Omdat niets er echt uit sprong, stapelden de mogelijke projecten zich snel op. Dat is het slechtste wat je kan gebeuren.
Ik heb zelf niet aan de vergaderingen deelgenomen, maar ik zag Kawamoto-san steeds komen en gaan, en vond dat ze er wel erg lang over deden.
Inderdaad. Ze gingen er ongeveer zes maanden mee door – nee, nog langer. Het idee voor de Chotto-serie was al opgeworpen, maar werd onder alle andere voorstellen begraven.
We hadden het over de opvolger van de Touch! Generations-serie, en toen noemde Iwata-san – volgens mij niet eens zo serieus bedoeld – Chotto! Generations als mogelijkheid (lacht).