Deze keer wil ik jullie enkele vragen stellen over de ingebouwde functies van de Nintendo DSi. Eerst mogen de twee zich introduceren, die een rol hebben gespeeld bij de ontwikkeling.
Ik ben Tomoaki Kuroume van de UI Design Group binnen de afdeling software-ontwikkeling. Nadat ik aan de Wii had gewerkt, begon ik te werken aan de ingebouwde functies van de DSi. In vergelijking met mijn werk aan de Wii, bekeek ik de totale ontwikkelingsprocessen dit maal vanuit een breder perspectief. Het was mijn taak om het team te ondersteunen in hun voortgang en de gelijkmatigheid van het ontwerp te coördineren.
En dan is het nu de beurt aan de welbekende Shigeru Miyamoto (lacht). Dames en heren, hier is Shigeru Miyamoto.
Kuroume-san, wat was het eerste waar je aan dacht toen je aan de Nintendo DSi begon te werken?
Dat klopt. Veel mensen in het team hadden aan de Wii gewerkt. Iedereen deelde een gevoel van plezier en een begrip van de waarde die het heeft om een systeem te maken dat vol zit met verbazingwekkende mogelijkheden.
Met andere woorden, jullie hadden allemaal samen aan de Wii gewerkt en een gevoel van voldoening ervaren, door gebruikers bevredigende ingebouwde functies te bieden. Dus iedereen was positief gestemd bij de gedachte om nogmaals aan die functies te werken. Jullie wisten dat het leuker zou zijn voor de gebruikers, als jullie enkele geweldige nieuwe elementen zouden toevoegen.