Ga je gang.
Ik kan een verhaal vertellen over het atletische thema uit Super Mario Bros. 3. Is het goed als ik dat vertel?
Het volgende nummer is het basisthema uit Super Mario World. Nadat ik zoveel verschillende nummers had gebruikt in Super Mario Bros. 3, besloot ik dezelfde thema's – net als de muziek voor de 'buitenwereld' en 'ondergronds' – in verschillende arrangementen te gebruiken. Ik dacht dat als ik dat zou doen, ik de muziek voor elke scène verschillend kon maken, terwijl de melodie hetzelfde zou blijven. Zo zou het de spelers bijblijven.
De problemen die je had met Super Mario Bros. 3 bepaalden hoe je de muziek voor latere Mario-spellen componeerde.
Super Mario World was een spel voor de Super Famicom (Super Nintendo), dus ik was door het dolle dat ik acht geluiden tegelijk kon gebruiken. Om spelers te laten horen hoe fantastisch de Super Famicom was, besloot ik een heleboel instrumenten tegelijk te gebruiken. Ik gebruikte het ene na het andere instrument in het titelnummer.
Om spelers te laten horen hoeveel verschillende geluiden de Super Famicom kon maken.
Dat elektronische geluid onderscheidde zich van andere muziek, en ik zag het als spelmuziek. Maar met de Super Famicom kon ik met allerlei instrumenten heel veel soorten muziek maken. Ik begon me af te vragen wat spelmuziek nu eigenlijk was. Terwijl ik aan Super Mario World werkte, kwam ik tot de conclusie dat spelmuziek moest bestaan uit een combinatie van muziekinstrumenten die je nergens anders hoorde.
Het lijkt misschien alsof ik maar wat doe, maar ik denk er diep over na. (lacht)