Nu we zo praten, begin ik me een hoop te herinneren (lacht). Super Mario bevatte veel bugs, die aanleiding gaven tot allerlei geruchten over geheime trucs. Dus toen we het opnieuw maakten voor de Super Famicom, wilden we de foutjes die geen negatief effect hadden erin laten. De bugs waarvan we dachten dat ze de voortgang van het spel in de weg zouden kunnen zitten, hebben we wel hersteld. Sommigen vonden echter dat de besturing op bepaalde plekken anders aanvoelde.
Dus veel mensen speelden Super Mario, en de spelers ontdekten al die geheimen en deelden ze met elkaar. En uiteindelijk waren er zelfs geruchten over een hele wereld die eigenlijk niet had moeten bestaan.
Sommigen werden misschien niet helemaal bevredigd door de eerste Super Mario, dus maakten we The Lost Levels voor gevorderde spelers.
We hadden daar toen nog geen speciaal personeel voor, dus de ontwikkelaars moesten de spellen die ze hadden gemaakt zelf controleren op bugs.
Ja. En Super Mario All-Stars omvatte vier spellen, dus we moesten besluiten wie zich met die bugs bezig moest houden. Direct aan het begin verklaarde ik al dat ik The Lost Levels niet kon doen (lacht).
Gelukkig konden een paar ontwikkelaars goed spelen, dus vroeg ik hun The Lost Levels te doen, terwijl ik Mario 2 op me nam.
The Lost Levels is echt een lastig spel, dus het lijkt me ideaal als mensen die vertrouwen hebben in hun spelvaardigheden deze gelegenheid gebruiken om zichzelf uit te dagen.