Ik denk dat het goed is om Yokota wat te laten vertellen over het themanummer van Super Mario Galaxy, aangezien hij degene was die het schreef.
Oké. Mijn leven had op dat moment een dieptepunt bereikt. Kondo wees elk nummer dat ik schreef af.
Ik dacht er serieus over om het bedrijf te verlaten. Het was voor het eerst in mijn leven dat ik daaraan dacht.
Ik had altijd muziek gemaakt met het idee dat Mario aandoenlijk is, maar Kondo noemde Mario cool. De nummers die ik met dat nieuwe begrip schreef, waren 'Gusty Garden' en dit nummer. Meer informatie hierover vind je in de aflevering van 'Iwata vraagt' over Super Mario Galaxy.
Zonder Yokota zou het niet orkestraal zijn geweest, maar de uitgestrektheid van de ruimte leende zich er goed voor. Ik had niet de leiding over dit nummer, maar ik denk dat het een themanummer is dat dat speciale gevoel van Mario-spellen weet te vangen, terwijl het tegelijkertijd de uitgestrektheid van de naam Galaxy uitdrukt.
Het volgende nummer is het titelnummer voor New Super Mario Bros. Wii. Nagamatsu, jij hebt dit geschreven, toch?
Ja. Het was voor het eerst dat ik aan de Mario-serie werkte, dus dit nummer was erg belangrijk voor me.
Toen we New Super Mario Bros. Wii ontwikkelden, kreeg ik de kans om iedereen te vragen hoe het met hun werk ging. Nagamatsu vertelde me dat hij door had hoe hij Mario-muziek moest maken.
De ontwikkeling van Mario Kart Wii was toen net klaar en we waren halverwege de ontwikkeling van New Super Mario Bros. Wii. Ik geloof dat ik een paar nummers had geschreven. En volgens mij was het in die tijd dat Kondo ze heel toevallig niet afwees.
(lacht) Maar er zijn momenten in dit nummer voor New Super Mario Wii, waarop ik denk dat hij het begrijpt.