Net als de vorige keer kunnen twee mensen samen spelen .
Tot slot wil ik jullie vragen om de belangrijkste aspecten te noemen voor onze consumenten. Hayashida, laten we met jou beginnen.
Ja. De vorige keer kon de tweede speler een tegenstander alleen stoppen, maar dit keer kun je hem verslaan door met de Wii-afstandsbediening te schudden.
En Co-Star Luma kan Mario volgen en munten dragen. Als je de A-knop houdt ingedrukt, kan Co-Star Luma een munt dragen. En als Mario wordt geraakt en je laat de A-knop los, wordt de energiemeter aangevuld . Co-Star Luma kan Mario bovendien 1-Up-paddenstoelen brengen , dus als een tweede speler meespeelt, hoef je je nek niet te wagen om een 1-Up-paddenstoel te pakken te krijgen.
Ik wil dat spelers op deze manier samen van het spelen genieten. Tegelijkertijd denk ik dat mensen die met hun familie spelen, ook een eigen bestand zullen aanmaken om zelfstandig te spelen. En omdat er mensen zullen zijn die in hun eentje niet verder komen, hebben we de Star Bank ontworpen. Spelers die beschikken over een spelbestand met veel Star Bits, kunnen die aan een ander bestand geven.
Vanuit het oogpunt van een programmeur zou ik zeggen dat we dit spel hebben kunnen maken door onze jarenlange ervaring met het maken van actiespellen, en doordat we de mogelijkheden van de Wii-hardware volledig kennen. Het resultaat is dat dit spel draait met 60 beelden per seconde, en toch een korte laadtijd heeft. Daarbij wilde ik dat de beelden er oogverblindend uitzagen.
Als programmeur wil je dat spelers een goede balans zien tussen die elementen, zoals de beelden en korte laadtijden.
Als ik het over het ontwerp heb, dan draaide het eerste spel om een mysterieus universum, waarin Mario een avontuur beleefde. Dit keer is het meer als een blauwe lucht.